Često je postojanje izvesne stigme u vezi sa gojaznošću, posebno u modernom društvu koje je opsednuto vitkošću, što predstavlja pravi izazov za adolescente kada je reč o sklapanju prijateljstava i dobijanju društvene podrške.
Veliko nezadovoljstvo izgledom svog tela i preokupiranost telesnom težinom i građom najznačajniji su prediktori za razvoj poremećaja ishrane.
Poremećaji ishrane mogu biti zastupljeni kod pojedinaca različitih uzrasta, a u proseku se najčešće po prvi put javljaju u periodu adolescencije.
• Nastavnicima/edukatorima u oblasti ishrane/dijetetike i dijabetologije, psihoterapije, medicinske komunikacije, terapije vežbanjem, pedijatrije, itd.;
• Specijalizantima u različitim medicinskim oblastima koji rade sa pacijentima koji pate od problemima sa ishranom (medicina, dijetetika/ishrana, nega bolesnika, kineziterapija), medicinskim sestrama i drugim zdravstvenim radnicima u oblasti ishrane, terapije vežbanjem, savetovanja;
• Studentima master studija i studentima na višim godinama osnovnih studija Medicinskog fakulteta.
- Provide lecturers/ trainers in universities with skills, knowledge, methods and tools to explore and address teaching/training obesity and EDs trough a trans-disciplinary, integrated approach;
- Help residents and students to consolidate their knowledge and skills in approaching patients with obesity and eating disorders;
- Support specialists in different medical fields to acquire new trans-disciplinary knowledge and skills to deal with such patients.
Radi ispunjenja navedenih ciljeva, u okviru projekta biće ispostavljeni sledeći rezultati:
• REZULTAT 1: PRIRUČNIK – Kulturni i istorijski uvid u gojaznost i poremećaje ishrane,
• REZULTAT 2: KURIKULUM SEMINARA – Multidisciplinarni pristup mladima sa problemom gojaznosti i poremećaja ishrane,
• REZULTAT 3: SET ZA OBUKU – Efikasan pristup mladim pacijentima sa problemom gojaznosti i poremećaja ishrane.